Tuesday, September 21, 2010

Kisah Keguguran 3

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua...May ALLAH bless us always ya...

Still sambungan n3 "'kisah keguguran 1 & 2".

On saturday night - at 9pm Mr.Faris arrived from Incheon..Alhamdulillah..Dan, seorang Sumayyah telah berubah menjadi sangat manja..actually, saya tak manja..tapi kalau dah dimanjakan apa salahnya kalau saya memanjakan diri..kan? Hehe.. Apapun, thanks a lot to Mr.Faris for being a good husband ever.. you are really the best leader of our family..abang! 

Start malam tu activity saya jadi penuh..malam saya rasa terisi..walaupun tetap melakukan aktiviti yg sama..watching tv, tp rasa sgt terisi dengan kehadiran Mr.Faris..See...hebat sungguh aura Mr.Faris dalam kehidupan harian saya..Hari-hari suram saya telah diterangi dengan senyumannya. Tiap kepudaran itu telah diwarnai dengan gelak tawanya. Alhamdulillah, syukur pada ALLAh atas kurniaan yg tak terniali ini..

Terasa diri sangat dihargai bila Mr.Faris ada di sisi menemani saya menonton tv...suapkan makanan pada saya..memandikan saya..semuanya dia lakukan untuk saya..

Esoknya..around 11 am Dr.Zalina masuk lagi ke wad. Tengok keadaan saya. And she re-confirmed that saya tak payah buat DC..allhmadulillah..pesan Dr.Zalina.. "next month, awak dah boleh start pregnant balik..tpai sebelum pregnant dah kena start consume aspirin tau.." Dia senyum.. and continued.. "Eh, saya nampak awak ceria je hari ni..ooo...mr.hubby you dah balik..patutlah.."

Saya senyum. Mr.Faris senyum.Dan Dr.Zalina senyum. Dan, petang tu saya dah boleh keluar wad, sambung rehat kat rumah with 2 days MC..ALhamdulillah..

Special thanks to my hubby..Mr.Faris for all the du'a, help and the support.. Tak banyak yg dia lakukan..tapi setiap yg dia lakukan itu penuh dengan keikhlasan dan kasih sayang. Itu sudah cukup membuatkan segala kesakitan terbang melayang..jiwa dan semangat saya pulih. "ubat' yg Mr.Faris bagi is more powerful, tak setanding dengan mana2 ubat kat dunia ni..

Untuk para suami..fahamilah hati seorang isteri.. Fitrah wanita cuma perlukan kasih sayang dan sentuhan. Jadi, janganlah lokek untuk menyayangi dan membelai isteri sendiri. Tak berdosa malah dapat pahala. Tak rugi malah untung bertimpa-timpa. Saya teringat tulisan John Gray dalam buku "Men are From Mars, Women Are From Venus" where he offered many suggestions in improving men-women relationships. Erm, as he suggested - in which me agree - the key to is to understand the emotional needs of the opposite side...

 -With My Mr. Faris-


 Curik2 snap pic My Mr.F !! Hehe
 Tengok TV lagi...

Abang...Thanks A LOT!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment