Friday, August 6, 2010

Pergilah Duhai Aura Hitam...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.. Wish u ols the best owez..

Marah ni..marah..jantung rasa laju je..Huh..memang marah sungguh ni..
SUfi tak tipu..tak baik pun main tipu-tipu...
Tapi sakitnya hati Ya ALLAH...

Ya, itulah aura hitam yang SUfi maksudkan. Marah..bagi Sufi marah, benci, dengki, semua itu adalah aura hitam yang patut diusir pergi jauh-jauh dari menghiasi kerajaan hati kita.. Itu pun kalau kita tak mahu kerajaan hati kita ni musnah.

Hari ini, di penghulu segala hari, Sufi marah sungguh-sungguh... Puas Sufi cuba buang rasa marah ni. Setengah orang bila marah pecut kereta laju-laju, tapi tidak bagi Sufi. Sebab symptoms badan SUfi bila marah, tangan terketar-ketar, jantung berdegup laju,dan menangis!

Apa yang berlaku tu tak elok rasanya kalau Sufi kongsikan semuanya di sini. Sebab Sufi marahkan seseorang, jadi sebolehnya tak mahulah mengaibkan seseorang itu. Kisah seseorang yang meminta tolong dari Sufi dan Sufi teramat mahu menolongnya. Tapi apabila Sufi sedar yang dia sebenarnya sedang menganiaya Sufi dan sedang mementingkan diri sendiri, aura hitam itu cepat sahaja melingkari diri Sufi, lalu menerbitkan amarah..(amarah yang alhamdulillah masih terkawal kerana tak pula SUfi tengking atau marah dia..sekadar marah di hati).. Marah sungguh sampai satu apa pun tak jadi. Niat Sufi nak ulangkaji petang ni pun terbengkalai..

Ya..memang dia minta tolong dengan lemah lembut dan susun bahasa yang melunakkan telinga.. Tapi kadang-kadang, ada ketikanya ALLAH hadiahkan kita naluri yang menjentik rasa bahawa kita sedang diperalatkan.. Oh, kawan..(kawankah itu yang sanggup menganiaya kawannya demi kepentingan diri sendiri?)

Tak ada apa yang mampu menenangkan jiwa Sufi tadi, apatah lagi kekasih hati SUfi tak ada kat rumah, lagilah tak ada tempat nak mengadu..Sehinggalah azan asar, Sufi berwudhu' dan menghadap Yang Maha Berkuasa.
Usai salam, Sufi dapat panggilan dari Abang Hafiz (abang sulong Sufi), dia bagitau mintak Sufi dan Mr.Faris balik kampung 12/12/2010 nanti..wah, itu ulangtahun kahwin kami! Rupanya Abang Amin (abang keempat) SUfi nak kawin..dan mereka sengaja memilih hari ulangtahun perkahwinan SUfi semata-mata untuk meraikan kami..Alhamdulillah...

Sufi rasa sangat gembira..ya, di saat ada yang sedang menganiayai SUfi, masih ada yang menyayangi Sufi dan menghargai SUfi.. Terima kasih buat keluarga SUfi.. Love u ols!

Jadi, kesimpulannya di sini..aura hitam itu datang dengan izin ALLAH, juga pergi dengan izin dan bantuan ALLAH..Mungkin ia diutuskan ALLAH untuk menemani kita seketika untuk menguji setebal manakah lapisan iman yang membalut jiwa kita, dan setinggi manakah gunung kesabaran yang membentengi amarah kita..

Dan..Sufi rasa ubat paling mujarab untuk menghilangkan rasa amarah adalah memikirkan yang indah-indah dan yang membahagiakan..INSYA ALLAH.

Wish you all the best!

2 comments:

  1. siapakan yg mhadirkan aura hitammu itu wahai sahabatku?marah itu normal tp tlbih marah itu racun..basabarlah..

    ReplyDelete
  2. Yup...Hehe..biasalah, sesekali ketenangan hati ni perlu dijentik juga..kalo tak, tak teruji lah tingkat keimanan kita...neway, timekaseh nasihat itu..

    ReplyDelete