Saturday, August 28, 2010

::Sepetang Bersama Durian::

Assalamualaikum dan salam sejatera utk semua..semoga detik ini sahabat-sahabat readrs semua sentiasa dirahmati ALLAH..

Kisah Durian..Sufi sangat tak sukakan durian..sangat tak menyukai bau durian..Ada jgk try2 makan..tapi seulas pun tak akan habis..hasilnya?MUNTAH!! Wah..sangat cerewet bunyinya..Benci itu tidaklah..tapi tidak suka sungguh-sungguh ni..

Tapi itu dulu..when i was an anak dara lagi..hehe..

Sekarang..inilah favourite Sufi..Suka yang terlampau-lampau!
Mr.Faris lah yang ajar Sufi merasai nikmat durian ini..dialah yang ajar Sufi betapa sedapnya rasa durian yang lemak-lemak dan manis itu..Dan tekak Sufi ni pula senang ajar..cepat aje cik tekak ni absorb apa yg diajar oleh Mr.Faris.. (agaknya sebab sayang Mr.Faris sangat-sangat kot....hihi) Kena pulak di KL ni, durian tak ikut musim..tiap2 hari ada..kalau sape2 rajin ke Wangsa Walk atau Carrefour Wangsa Maju..Ha..kat traffic light lepas petronas tu tiap2 hari ada org jual durian..(sedap ke tidak wallahua'alam..) Kat greenwood pun selalu jgk ada kat depan shell tu..wah!! 

Petang tadi, Mak Long (sedara sebelah Mr.Faris) datang bertandang..adalah dibawak 2 biji durian kampung, fresh2 petik dari pohon kat janda baik..baunya..ummpphh!!! pukul 3 maklong datang..buka puasa pukul 7.25! tergoda je rasa..semerbak sungguh..bila buka puasa, Sufi dan Mr.Faris sibuk menghidang kuih-muih..(hari ni kami buka puasa dengan kuih2 je..), terluap sekejap kat durian tu..still duk dalam plastik kat tepi sofa..Sekali Sufi bangun dengan riangnya nak ke dapur ambik pinggan.....

Dushhh!!!! tersepak durian tu..aduh mak....beristighfar panjang Sufi..
Tertusuk duri kat ibu kaki..2 duri kena..
Menitis juga airmata ni..tambah2 bila tengok darah merah pekat keluar non-stopdari ibukaki Sufi..

Lagi menangis bila tgk Mr.Faris lapkan darah tu..balutkan dgn tisu..hehe (manja tak sudah)

Apapun syukur sebab mulut Sufi dan Mr.Faris tak melatah..tak sebut yang bukan2..nasib baik yang keluar tu cuma Astaghfirullah dan aduh..Yelah,kata orang ibu mengandung tak baik cakap yg bukan2 kan..hehe..

Ntah2 durian yg petang tadi tu cucu cicit durian yang Sufi pernah benci dulu tu tak???? Motif : balas dendam/pengajaran.. (mana la tau kan) Hihi...

Babai...

4 comments:

  1. kak sue, durian orang x petik la...nak makan durian kene tunggu durian tu gugur..uhuh..
    apa2 pun, syafakillah...semoga lukanya cepat sembuh ya ^^

    ReplyDelete
  2. oh ye ke..hehe..ha..x pernah ada kebun durian! kikiki..thanks yong..dah ok..bengkak dah surut, nk solat je payah cikit..hehe..

    ReplyDelete
  3. ish3 su nih...len kali hati2...kim slm baby dlm perut 2 deh....hehehehe....

    ReplyDelete