Sunday, June 2, 2013

Kadang-kadang Update

Assalamualaikum.

Lama menyepi. Kali ini bukan sebab sibuk. Mari kita cari alasan apa yg lebih kukuh ye...INTERNET!!!
Bukankah internet tu nyawa sebuah blog? Takde internet takde blog. (ker boleh update offline?mane buleh kan?err..ke boleh ek?)

Alhamdulillah saya dah pindah rumah baru. Banglo bilik nam bijik siap pool tiga pat bijik, maid tiga pat orang, semua cukup lengkap, luas dia ala-ala istana negaea nuuu...best wooo...best best best...Ya...berangan tu sangat best!
Ahahaha.

Alhamdulillah...keluarga kecil kami dah pindah dah. Tinggal di sebuah homestay dengan kadar sewa RM900 sebulan. 3/5/13 kitorang pindah masuk rumah ni. Lepas tu terus senyap tak mampu nak update. Sebab takde internet connection. Bukan takat 3G. Line pun kadang2 kosong terus.

Lepas seminggu pindah saya ke TM Kota Bharu, nak apply streamx. Katanye kena tunggu lepas pilihanraya. Sebab kalau apply waktu tu pun segala proses takkan diurus, ada masalah sistem (yg saya taknak ambik tahu..kalo tahu tak paham pun juge).

Lepas PRU haritu saya apply lagi.

"Selepas 7hari bekerja technician akan g pasang" Itu kata pegawai bertugas.
Tapi takde ponnn... Laju2 call..haha.

Lalu mereka berkata, "Oh kawasan encik tu tak boleh pasang la..sebab kabel (ke main supply ke apetah) rosak. Kena baiki dulu. Lepas tu baru boleh encik".

"jadi agak2 bila ye boleh siap baiki benda tu?"

Mereka berkata lagi : " Kejap je...kita dah hantar orang baiki tu.."

"So esok boleh la technician dtg pasang ye?"

"Eh tak boleh encik...encik kena datang apply balik.. Nanti lepas 7 hari bekerja baru kita g pasang,"

"aik? Kan saya dah apply hari tu?"

"oh..yg tu dah otomatik terbatal."

"apsal pulak?"

"sebab tadilah, mcm yg saya eksplen tadi lah..sebab kabel(or nama ape tah - i'm not sure) rosak"

Lalu jawab saya : " Oh...baguslah sistem awak, kabel awak yg rosak application saya boleh otomatik terbatal ye? Form yg saya isi dan submit semua tu tak dikira lah? Molek sangatlah..dahlah tak inform customer."

Ini kabel rosak atau ofis terbakar???!!!

TM pleaseeee...up sket la custoemr service tu... Kat KL cara KL, kat KB cara KB...semua same jeee... Banyak hal dah jadik dgn TM ni, kang buat surat rasmi komplen dgn org atas kang...haish!! Ok,janji..nanti kita ngumpat pasal Tm ni eh...hahaha.

Tengok, tak pepasal mood swing tetiba bile cakap pasal TM. Dahlah kita borak lenkali plak..
Bai asslaamualaikum.

p/s : Alfatihah untuk arwah Mak Ijan, bonda kak ati Aku Bukan Bidadari yg baru kembali kerahmatullah. Semoga kak aty sekeluarga diberi ketabahan oleh Allah...Amiiin..

Daughter - Wife - Mom

4 comments:

  1. emoooo hahahaha. dah tu ko guna tenet mana ni?

    ReplyDelete
  2. Aku...setelkan siap2 kat blogpress. Time kuar kemana2 nampak intenet laju terusss aku zasss publish. Keh3...

    ReplyDelete
  3. sabar je tm ni tau...streamyx akk pun gituh..jap ada jap takde..cam biskot!! huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehehe...sabor kak sabor..tp xtau nk complaint ke sapa kan kak..

      Delete